Haberler

6/recent/ticker-posts

Ortaokul Öğretmeninden eTwinning Projeleri



 Ankara Yenimahalle ilçesindeki Yahyalar Durali Bezci Ortaokulu matematik öğretmeni Melike Gözde KOÇAK, uluslararası bir öğrenme topluluğu olan eTwininnig platformu üzerinden öğrencilere büyük yarar sağlayacak farklı projeler yürütmektedir. Öğrenciler eğlenerek öğrenme ortamı yakalayarak pandemi sürecinde evde eğitim açısından kaliteli zaman geçirmektedir.

Matematik öğretmeni Melike Gözde KOÇAK, öğrencileriyle birlikte eTwininnig üzerinden, “Matematikçi Dedektifler” ,”Learn All Skills With Game Based Learning ” ve “Math School In My Dream( Hayalimdeki Matematik Okulum)” isimli 3 adet proje yürütmektedir.

Türkiye, İtalya ve Azerbaycan’dan ortak öğretmen ve öğrencilerin olduğu projeler hakkında bilgi veren Melike Gözde Koçak, öğrencide olumlu tutum geliştirmek, pandemi döneminde öğrencileri eğitim ve öğretim ortamından koparmadan evde eğlenceli etkinliklerle öğrencilerin derslere ilgisini artırmak, farklı bölgelerden hatta farklı ülkelerden öğrenciler arası kültürel iletişim ve etkileşimi artırmak amacıyla bu projeleri yürüttüklerini vurguladı. Projelerin öğrenci ve veliler tarafından yoğun ilgi ile takip edildiğini belirtti.

Melike öğretmen Matematikçi Dedektifler projesi hakkında şunları söyledi:

Matematik yaşam biçimidir. Bir çok bilim dalından matematiği çıkartırsanız bilimler bilim olma özelliğini kaybeder. Bu projenin amacı, geçmişten günümüze matematik biliminin gündelik yaşamda nasıl kullanıldığını ve diğer bilim dallarına nasıl bir yardımı dokunduğunu incelemektir.

Türkiye’nin farklı bölgelerinden öğretmen ve öğrencilerimizin yanı sıra kardeş ülke Azerbaycan’dan öğretmen ve öğrencilerle projemizde birbirinden güzel çalışmalar yürütüyoruz.

Öğrenciler web 2.0 araçlarını derslerinde kullanmayı öğrenerek teknolojiyi yalnızca matematik dersinde değil birçok derse entegre edebilecektir.

Melike öğretmen Learn All Skills With Game Based Learning projesi hakkında şunları söyledi:

Oyunlar, yüzyıllardır bir öğrenme aracı olarak kullanılmaktadır. Oyun temelli öğrenmenin arkasındaki temel kavram, tekrarlama, başarısızlık ve hedeflere ulaşma yoluyla öğretmektir. Öğrenciler bir hedefe doğru çalışır, eylemleri seçer ve bu eylemlerin sonuçlarını tecrübe eder. Bir şeyleri yapmanın doğru yolunu aktif olarak öğrenir ve uygularlar. Sonuç, pasif öğrenme yerine aktif öğrenmedir.

Projemizin amacı öğrencilerin farklı web 2.0 araçlarını derslerine entegre ederek zengin öğrenme ortamları oluşturmalarını sağlamaktır.

Projemizde İtalya’dan 2 adet proje ortağı okul ve Türkiye’nin farklı coğrafi bölgelerinden ortak okullarımız bulunmaktadır. Öğrenciler arasında ortak eğitim kültürü oluşturulurken aynı zamanda kültürel etkileşim ve iletişim de sağlanmaktadır.

Math School In My Dream( Hayalimdeki Matematik Okulum) projesi için:

Matematik dersi yıllardır öğrencilerin korkulu rüyası olmuştur. Neden olmasın ki? Öğrencilere formül ezberletilerek düz anlatımla anlatılan bir matematik dersi ezber yığınından başka bir şey değildir.

Projemizin amacı matematiğin gizemli dünyasına yolculuk yaparak matematiğin tarihçesini geçmişten günümüze gelen matematiği, hayatın içindeki matematiği , doğanın içindeki matematiği dijital öğrenme araçları ile öğrencilerimizle sunmak.

Okulumuzu Bilim Adamları Sınıfı, Aşçılar Sınıfı, Yazılım ve Kodlama Sınıfı, Sosyal Sınıf, Doğa Sınıfı, Senaristler Sınıfı olarak sınıflara ayıracağız. Bu sınıflarla beraber her ay etkinlikler yaparak dersimizin kazanımlarımızı daha kalıcı öğrenme ortamları oluşturarak öğrencilerimize sunmaya çalışacağız.

Projemizde Azerbaycan’dan ortak okulumuz ve Türkiye’nin çeşitli coğrafyalarından seçilen okullarımızdan 10 öğretmen ve 89 öğrenci çalışmaktadır.

Bu haber kâr amacı güdülmeyen bir projeden yine kâr amacı güdülmeden yapılmıştır.

Kaynak: Gazeteapp

Yorum Gönder

0 Yorumlar